Vores profil

Børnegården Humle-Tumle er en integreret institution normeret til 120 børn i alderen 0-6 år.

Børnene er fordelt på to afdelinger med henholdsvis tre vuggestuegrupper i den ene ende af huset og fire børnehavegrupper i den anden ende.

De tre vuggestuegrupper hedder Kålormen, Mariehønen og Sommerfuglen, mens børnehavens stuer hedder Brumbasserne, Bænkebidderne, Græshopperne samt Billerne som er en førskolegruppe.

Legeplads

Børnegården Humle-Tumle er beliggende ved siden af Humlehøjskolen og har til huse i byggeri fra 2010. Vi er en leg- og bevægelsesinstitution og vægter dette i hverdagens aktiviteter. Vi har et godt samarbejde med Humlehøjskolen og har adgang til gymnastiksal, haller, bryderum og svømmehal som benyttes ugentligt. Desuden rummer vores eget hus tumlerum, hvor der ligeledes er plads til leg og bevægelse.

Vi har en dejlig stor legeplads, som rummer et lille trygt areal, som anvendes af de yngste vuggestuebørn, samt en større legeplads med plads til al slags leg og udfoldelse. Her har vi bl.a. et lille skovareal, en bålhytte, et udendørs værksted og meget mere.

Vi modtager børn fra en mangfoldig brugergruppe, heraf en stor andel af familier af anden etnisk herkomst end dansk og har som regel familier fra mere en 25 forskellige nationaliteter. Hos os er der plads til forskellighed, og vi respekterer hinandens forskellige kulturer.

Vi arbejder ud fra en anerkendende tilgang og anvender Marte Meo metoden som pædagogisk redskab til at fremme det gode samspil mellem børn og voksne.

Vuggestuen